Turkin uusi GP-rata näytti jälleen - kuten niin moni muukin lähivuosina käyttöön otettu, nykyaikaiselle kilpakalustolle suunniteltu rata - että kisoista saa edelleen mielenkiintoisia jos niin halutaan. Vanhat, ahtaat, ikivanhoille autoille suunnitellut radat kuten Imola ja Hungaroring voitaisi hyvin jättää pois formulasarjojen ohjelmasta. Samoin keinotekoisesti shikaaneilla turvalliseksi tehdyt radat kuten Monza ja Montreal. Uudet radat ovat mielenkiintoisia ja niissä on ohituspaikkoja ja kisat niissä ovat täynnä tilanteita ja dramatiikkaa. Sen näytti jälleen tämänpäiväinen GP2-osakilpailu.
Jälleen on siis lupa odottaa mielenkiintoista kisaa myös huomiseen F1-kisaan. Jos ja kun Kimi ei tänä vuonna yllä mestariksi, niin ainakin hänen on mahdollista tehdä itsestään moraalinen mestari napsimalla Alonsoa enemmän voittoja. Tosin, jos Jean Todtin puheeista voi johtopäätöksiä vetää, hän on tehnyt itsestään moraalisen mestarin jo kauan sitten. Jos maailmanmestari, median lempilapsi, nuhteeton ja "ihana suklaasilmäinen" Alonso ei kiinnosta Ferraria, vaan he ovat enemmän kiinnostuneita jäykästä ja hermostuneesta mörököllistä joka vetää viinaa, pakoilee mediaa ja sotkee naisasioitaan, niin se sertoo kyllä karua kieltään siitä kumpaa kuskia pidetään oikeasti lahjakkaana.
Tästä päästään taas McLareniin... vaikka tallissa yhdistyy ehkä kaksi maailman suurinta moottoriurheilumahtia, Mercedes ja McLaren, niin 10 vuoden yhteistyö on tuottanut suorastaan hämmästyttävän huonot tulokset. Mersu on yleensä pärjännyt oikeastaan kaikessa mihin on sotkeutunut, McLaren taas on osoittanut voivansa tehdä autoja jotka dominoivat sarjaa vuodesta toiseen. Kuitenkaan nämä kaksi eivät yhteiselonsa aikana ole yltäneet kuin puolentoista kauden ajanjaksoon jolloin auto on ollut sitä mitä noilla meriiteillä pitäisi olla. Kannattaa muistaa kun puhuu tallista "suurena tallina", että Mercedes-McLaren parivaljakko on saanut toistaiseksi vain yhden merkkimestaruuden. Viimeisen kolmen kauden aikana voittoja on tullut vain puolenkymmentä. Se on sitä oikeaa McLaren-Mercedestä.
On hyvin mahdollista että Kimi tekee lähiaikoina päätöksiä siitä missä tallissa haluaa uraansa jatkaa. Kimi nähdään Ferrarin ratissa hyvin todennäköisesti ensi kauden jälkeen, ja tällä hetkellä näyttää siltä, että valinta ei voisi olla parempi. Kuten tämäkin kausi osoittaa, luotettavuudella voitetaan mestaruuksia, ja sitä Ferrari on tarjonnut jo 10 vuotta - saman ajan, jonka McLaren on rämpinyt milloin huonon moottorin, milloin huonon luotettavuuden kanssa.